Wednesday, October 15, 2008

Aku pun tak sangka...

Bila nak mengimbas semula zaman masa remaja dulu kan, aku rasa mcm tak percaya je dgn apa yg jadi kat aku hari ni... i mean how do i manage to survive jadi 'org' sampai hari ni... looking at 13 years back (masa tu aku baru form two) rasanya masa tu agak nampak cerah lah jugak masa depan coz aku dok dalam kelas yg pertama dlm sekolah... and then bila naik form 4 amik science stream... kelas sains ada dua je masa tu...

then looking at my spm result, agk2 rasa gelap sikit la dunia... i manage to sit for exam untuk masuk maktab perguruan (zaman2 tu kalau dapat masuk maktab kira dah ok sgt la)... malangnya, exam kantoi... nak keje mak aku tak bagi... kata dia "ma tak suka la awak gi keje kedai2 ke, kilang ke, tgu la dulu..."... so tak keje la aku...

pastu dapat plak berita pasal form 6 kat sek aku tu... last day tarikh tutup aku dgn faizah pegi htr borang kat JPNP... akhirnya dapat masuk form six... rasa gelap lagi sekali sebab aku ni mmg type yg malas nak belajo dah... pastu dapat plak kelas sastera... kena amik ekonomi plak tu... satu hapah pun aku tak tau... but then, maybe my luck kot, malas2 aku dapat gak aku 4 prinsipal... cikgu pun nak pecaya taknak je aku dapat 4P... betul cikgu, saya tak tipu, ada dalam sijil...

pastu dapat plak masuk UKM... terperanjat beruk aku masa tu... sebab takde pun rasa ketokohan aku nak masuk belajar kat U... dah rezeki kan... bangga la jugak coz aku yg nampak cam takde masa depan yg cerah dah nampak masa depannya... hehehehe...

abis je belajar thn 2004, aku dok umah dalam sebulan dua... pastu tolong bapak kawan aku kat opis dia (makan gaji buta gak la sebab takde keje pun sebenarnya) tak sampai sebulan, aku dpt ofer kat KPTM... sampai la hari ni aku ngajar English kat KPTM ni...

sapa sangka, kita yang dulunya budak yg tak tau hala kemana, hari ni jadik 'org' jugak... kalau dulu org tgk aku selalu naik basikal jalan2 dgn kawan2 lepas abis sek, org mesti kata "asyik budak2 ni je aku nampak hari2, takde keje lain gamaknye" (agaknye la, mgkn org tak kata pun)... mak aku pun dulu selalu gak kata "awk ni tak lekat kat umah, berjaaaalan je..." tu la dia aku dulu2... tapi sekarang... SIAPA SANGKA... cempedak tetap jadik cempedak... mahal plak tu rege dia skrg ni... SEKIAN

No comments: